vrijdag 16 september 2011

Adigitaal

Of digibeet. Hoewel digibeet eigenlijk erg onlogisch is, alhoewel het als verzonnen woord uitermate dienst doet. Hoe dan ook: pc's en ik liggen elkaar niet. Mijn pc leidt een totaal eigen leven. Geloof mij maar.

Weblog
Eindelijk zat er een mailtje in mijn digitale brievenbus, met de verheugende mededeling, dat ik door op een meegezonden link te klikken een nieuw inlogwachtwoord doorgestuurd zou krijgen. Via daaruit kon ik dan weer inloggen bij mijn oude vertrouwde blogs. Je zal het niet willen geloven, maar dat linkje heeft me 2 wasmachines draaien, kamer, hal en keuken stofzuigen en de gehele benedenverdieping afstoffen aan tijd gekost. Ondertussen deden alle radartjes van mijn brein hun uiterste best om mij én kalm én clever te houden. Mijn eindconclusie was dat ik dan maar een mailtje naar een helpdesk moest sturen.

Helpdesk
Zo gedacht, zo gedaan. Alleen moest ik 'even' iets opnieuw installeren om daar toegang toe te krijgen. Oké... Opnieuw installeren van heel windows volgens mij, want ook dat duurde veel te lang. Onderwijl dus het sanitair maar gesopt. Toen dat allemaal weer glom, kon ik nog nét zien dat het 'voltooid' was. En toen flitste het weg.

Engels
Ik moest uiteraard opnieuw de pc opstarten. En toen kreeg ik alles in het Engels terug. Favourietenlijst is natuurlijk pleitte, net als al mijn instellingen. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik nu in vredesnaam 'even' opnieuw ververst heb, maar een verbetering lijkt het me niet.

Bloggen
Dan de boel maar van me afschrijven op dit blog. Alleen...door alle nieuwe instellingen kon ik daar ook niet meer bij. En natuurlijk moest ik me eerst te pletter zoeken voordat ik het wachtwoord weer boven water had van mijn speciaal voor dit blog aangemaakte gmail account. 'Omdat het zo handig was om dat te doen, want gmail zit aan deze site gelinkt'. Maar het is gelukt, zoals je ziet.

Oude blogsite
Net toen ik de link naar deze site onderaan mijn standaard e-mail plakte, flitste er een helpdeskantwoord van mijn oude blogsite voorbij. Daarin staat dat 'niets is wat het lijkt'. Ja, vertel mij wat.. En dat ze er nog mee bezig zijn. Dat 'als het goed is' al mijn gegevens nog bewaard zijn gebleven en dat ze nu bezig zijn om alles terug te zetten voor mij en zo'n 30.000 andere bloggers. En ik maar denken dat Nederland niet blogt! Anyway, tot nader orde moest ik vooral niet in paniek raken en 'rustig' op de nieuwe mailtjes wachten.

Ondertussen
Maar ondertussen zit ik nu dus met een compleet doorelkaargehusselde pc. Er is niets vertrouwds meer aan geloof ik. Van startpagina tot handige links...alles ligt door de war. Kan aan mij liggen natuurlijk... Ik 'hoor' in mijn hoofd steeds onze 'kantoorhelpdesker' : "Komt allemaal goed... wat jíj wilt...alles kan met die pc's...zeg maar hoe jíj het hebben wilt." Nou..voorlopig wil ik mijn oude vertrouwde omgevingen terug. En mijn favourietenlijstje. En Nederlands graag i.p.v. Engels...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten