vrijdag 23 september 2011

Pompoenenmarkt

Zondag over een week sta ik een middagje met een vriendin op de pompoenenmarkt. We hebben samen een kraam gehuurd en delen de huurprijs en de consumptiebonnen. Volgens de weersvoorspellingen wordt het een droge dag met het cijfer 8. Als het even meezit, dan staan we dus droog en krijgen we mooi herfstweer. Zou lekker zijn.

Kleinschalig
De markt waar wij staan is op initiatief van een natuurorganisatie die zich inzet voor educatieve en natuurgerichte activiteiten. Met de boswachter mee zeg maar. De markt is dan ook aardig kleinschalig. Er staat een kraampje of 30 schat ik. Maar wél op een hele mooie plek in het bos. En er zijn veel activiteiten om de natuur in de herfst te beleven. De meeste kraampjes hebben eigengemaakte spullen. Van jam tot viltpoppetjes en van kaas tot groendecoraties. Je moet ook van tevoren opgeven wat je in je kraam zet, want het moet natuurlijk wel in het plaatje passen. Mijn vriendin en ik vullen ons kraampje met viltwerkjes, brei- en haakgekneuter en met jam en chutney. Natuurlijk mogen de jams en chutneys geproefd worden. Ik mag er wel aan denken dat ik extra brood op mijn boodschappenlijstje zet voor volgende week.

Rechtsgedraaid
Volgens mijn vriendin loopt er voornamelijk rechtsgedraaid spul op deze pompoenenmarkt rond. Van het kaliber kijken, kijken, proeven, proeven, maar niet kopen. Toch komen we altijd wel uit onze maak- en huurkosten. En dat is leuk. Want daar hebben we niet alleen een hele leuke dag voor, maar ook een jaar lang plezier aan voorbereidingen. Lees: het uitproberen van patronen en recepten. En ze hebben er altijd overheerlijke pompoenensoep. Die zal wel links- in plaats van rechtsgedraaid zijn, schat ik zo in. Eigenlijk gaan we voor die soep. En om een gezellige dag te hebben natuurlijk. En om ons op te geven bij één van de andere kramen voor de één of andere workshop-to-be. Hebben we ook meteen onze dagwinst weer aardig uitbesteed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten